JAK ZNALEŚĆ DOBRE BIURO PODATKOWE? – Zobacz

JAK WYBRAĆ ODPOWIEDNIE BIURO KSIĘGOWE? – Sprawdź


Prowadzenie firmy  to zajęcie pełne wyzwań i obowiązków. Odpowiednie prowadzenie księgowości firmy to podstawa jej prawidłowego działania, a do tego niezbędny jest wybór dobrego biura rachunkowego. Podpowiadamy, jak wybrać dobre biuro księgowe.

Kwalifikacje księgowej / biura księgowego

Do 10 sierpnia 2014 roku chcąc zajmować się zarobkowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych, wymagano posiadać Licencje Ministra Finansów. Aktualnie, aby otworzyć biuro nie potrzebne są żadne uprawnienia – biuro rachunkowe może otworzyć każdy. W związku z tym warto sprawdzić czy księgowy ma odpowiednie kwalifikacje. Można to zrobić sprawdzając czy księgowa posiada:


Licencja Ministra Finansów – certyfikat księgowy. Obecnie nie jest już obowiązkowa, natomiast wielu księgowych z długoletnim stażem posiada dokument wydany przez ministerstwo finansów. Obecnie licencja ta jest jednym z wielu dokumentów, która potwierdza zdobycie odpowiednich kwalifikacji. Polecamy: https://znany-ksiegowy.pl/malopolskie

Certyfikaty Centrum informacji Księgowej. Instytucja zajmuje się certyfikowaniem biur rachunkowych i księgowych. Przeprowadza egzaminy dla księgowych i weryfikuje biura rachunkowe pod kątem określonych wymagań, nadając odpowiedni certyfikat. Informacje o certyfikowanych księgowych i biurach rachunkowych udostępnia przedsiębiorcom na www.cik.org.pl, tworząc największa tego typu siedzibę w kraju.

Potwierdzenia szkoleń i kursów księgowych. Kursy i szkolenia, które uzyskała księgowa informują klienta, że właściciel biura rachunkowego poszerzaoraz aktualizuje swoją wiedzę. Jest to bardzo ważne szczególnie w branży księgowej, w której przepisy zmieniają się notorycznie.

Ubezpieczenie OC na działalność biuro rachunkowego

Ubezpieczenie OC na działalność biura księgowego, powinno być obok kwalifikacji, podstawowym warunkiem przy wyborze usług księgowych. Ubezpieczenie chroni Twoją firmę od odpowiedzialności finansowej za ewentualne błędy biura rachunkowego. Reguła jest prosta, czym większa kwota ubezpieczenia tym lepiej. Należałoby zapytać księgowego o wysokość ubezpieczenia oraz czy oprócz podstawowego zabezpieczenia posiada rozszerzoną polisę np. o ubezpieczenie kadr i płac, będzie to istotne w przypadku, gdy zatrudniamy {pracownika|pracowników